Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Daniella - 22 juni 2011 12:41

Hejhej! Nu e de så att ja har designat en egen klänning på Nelly och de skulle va jätte gulligt av er att gå in och rösta på den. Tack på förhand!   

http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=JFzAEHslPfew5gIq69dNATRXx0yI0QxGTmEVsw78PauK71y3zR
Dx#Gallery 




Av Daniella - 22 juni 2011 10:53

WSPA


Djurplågeri är nåt jag inte kan se. Det är så hemskt, hur kan man plåga ett oskyldigt djur? Stora som små, man kan ju inte ha något hjärta om man gör det. Skulle ja få bestämma skulle människorna som plågar dessa djur bli så plågade själv tills dom dör. Precis så som dom gör mot djuren. Dränker valpar, drar ut tänder å klor på björnar sen låter kamphundar attackera dom, drar ut på lindandet för hundar innan dom sen dödar dom för att sedan äta hund kött osv. Här kommer några bilder ja hittade på wspa.se 's hemsida (dom försöker hjälpa dessa djur, och är emot djurplågeri):


Burarnas golv av metallgaller kan orsaka skador och deformiteter på valparnas ben. 
En tjur kollapsar efter dödsstöten, Frankrike
str-250-360-bjornhets-downloadbanner-bild


str250-360-bjorngalla-downloadbanner-bild


"en gammal tro på att hundarnas kött kommer att smaka bättre ifall man har torterat dem".
"Vapnen som används är skapade för att orsaka stor smärta och blodförlust hos tjuren, så att den snabbt blir svag och får svårt att försvara sig."


Du kan hjälpa till genom att skänka pengar, men även genom att bara gilla wspa på Facebook: WSPA Sverige - World Society for the Protection of Animals 



Jag blev väldigt ledsen å "upprörd" när ja gick in på deras hemsida å fick se å veta vad som händer med alla stackars djur så ja kände mej tvungen att lägga upp det här på min blogg. Ja vill hjälpa till så mkt jag kan för jag älskar djur, och ingen levande varelse ska behöva lida så mkt! ='(

Av Daniella - 22 juni 2011 10:20

Har ingen aning om va ja ska gö idag.. :/
Har haft jätte ont i magen både igår å idag, hoppas ja inte e påväg att få nån magsjuka! Ska slappa en liten stund till sen får vi se hur ja gör idag. Ska kanske va me Malin, annars åker ja nog med ut t pappa idag igen.   Å leker lite med hönorna, om dom vill de.
Just nu sitter ja å kollar på Våra bästa år, ett evighets program.
Men ja skriver mer senare om ja kan å om de händer nåt mer att skriva om idag. (Vissa inlägg ja skriver e väldigt trökiga att läsa å så men ja har aldrig tvingat nån att läsa just dom ;P)
Puss'N  

Om mig!


Hejhej, jag heter Daniella och är väl en rätt vanlig tjej på 21 år. Skriver inte om något specifikt här, utan bara lite allt möjligt vad som hänt under mina dagar. :) Kika gärna in flera gånger! :)Hoppas ni tycker om min blogg, kom gärna tillbax.

Senaste inläggen

Vill du fråga mej något? ^^

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards