Alla inlägg den 22 november 2011

Av Daniella - 22 november 2011 20:46

Hejsan! Nu luktar ja äntligen gott igen, ja duschar ju bara en gång om året så.    Haha ne men de känns som ja inte duscht på evigheter bara för att ja blev så kallsvettig av panik hos tandläkaren idag. Så de va skönt att duscha å känna sej fräsch igen, blir jämt nervös hos tandis, å värre än så blev de ju denna gång.
Snart börjar desperate housewifes på femman, då blir ja klistrad framför tv:n.


Nytagen bild efter duschen.
Puss'N  

Av Daniella - 22 november 2011 17:18

God kväll. Nu har jag verkligen jätteont i tänderna, kan inte tugga nåt alls å de gör fan ont bara ja kommer åt med tungan. Menmen, de vart ju massa krångel idag å så med tandställningen å så spännde jag ju den så de e väl inte så konstigt att de gör svin ont nu antar jag... Oj det vart ganska många "så" i förra meningen upptäckte jag. x)
Kunde knappt äta nå mat för mina tänder, åt bara lite potatismos å sen tog ja lite päron kräm!   Så vill ni banta så har ja bästa tipset: SKAFFA TANDSTÄLLNING å spänn den ofta, går knappt att tugga på några dagar! Fast de e ju ioförsej olika från gång till gång. Men oftast blir de så ömt..
Ne nu ska ja ju vila mina stackars tänder. Ha de fint!

 
Tänkte vara snäll å visa en bild. Har massa gelehallon som ja älskar men kan inte käka dom nu! Därav ser ja inte glad ut på bilden. :/ Ja testede att suga på ett å sen svälja de helt men de e ingen höjdare, väldigt obehagligt att svälja ett sånt helt! xD Å ja har inge smink alls för ja orkar inte fixa mej nå när ja e sjuk jue...
Puss'N  

Av Daniella - 22 november 2011 11:12

Hejsan. Här sitter jag i sängen å snorar å hostar, har varit hos tandregleringen imorse å spänt tandställningen å fixat till de som va sönder. Det varhemskt, först satte hon pluppen fel så hon fick dra loss den å ta en ny. Sen så hade den tjocka ståltråden fastnat längsta bak å de skom en till tandläkare å stod å drog i den. De kändes som att mina tänder skulle lossna, gjorde mkt ondare än va de nånsin gjort tidigare!   Dom fick klippa tråden flera ggr å slipa å dra. Å en av dom "slant" ju med tången så ja fick den hårt upp i tandköttet å de gjorde piss ont. Ja låg bara halet stum där å kände hur ja började svettas mer och mer. Sen när dom gick iväg å skulle hämta ny tråd så kom allt fram för mej, tårarna börja rinna å ja börja andas konstigt å hyperventilera. Det blev för mkt för mej som har tandläkarskräck, så har inte mått så bra idag efter det. Åkte hem direkt å nu ska ja vila, de tog nästan en timme hos tandis.
Känner att de börjar dra å spänna i framtänderna redan, har lite fläskläpp sen dom höll på å dra i munnen på mej å "slant" men tången osv. Det va riktigt läskigt, för mej med tandläkarskräck iaf!  


Idag har jag bara en enda sak planerad: Duscha!
Sen ska ja bara ta de lugnt.
Ska försöka börja komma igång med att lägga in bilder oxå, allt stannade ju av lite..
Puss'N 

Om mig!


Hejhej, jag heter Daniella och är väl en rätt vanlig tjej på 21 år. Skriver inte om något specifikt här, utan bara lite allt möjligt vad som hänt under mina dagar. :) Kika gärna in flera gånger! :)Hoppas ni tycker om min blogg, kom gärna tillbax.

Senaste inläggen

Vill du fråga mej något? ^^

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards