Alla inlägg under november 2011

Av Daniella - 30 november 2011 21:41

Hejhej, var ju hos dietisten idag som jag berättade tidigare. Det gick väl bra, fast tanten va jävligt dryg å satt å prata om allt jag redan vet. -.-' Har lix varit gluten i hela mitt liv så jag vet det mesta om det faktiskt. Satt där i en hel timme å lyssna på massa sket om gluten iaf, hade så ont i magen så ja satt typ dubbel vikt hela tiden. Sa till och med åt henne att ja hade ont å att ja ville hem å lägga mej men hon bah flina å fortsatte prata.  
Sen när de äntligen va klart så gick vi över till ett annat ställe på lasarettet å skulle hälsa på mormor som opererats. Men hon hade inte kommit från operationen än så vi gick ner t fiket å satte oss där ett tag å tog en fika. Jag tog en fanta å en choklad bit (om nån nu vill veta de). ^^ Mamma tog kaffe å en lussekatt!   Blev oxå sugen på de men ja kan ju inte käka de, gluten.. Sen gick vi tbx å häla på mormor, dom hämtade henne när vi kom ungefär. Operationen gick bra, så mamma blev lättat (mostrarna med).
Sen köpte jag med mej chips å godis hem, blev så sjukt sugen på det bah. Jag skyller på att jag har mens!! D: Träffade en kompis ett tag oxå, men inte så länge för han skulle hem å fixa å ja hade så ont så va nog inge kul sällskap.. xD
Nu ska jag slänga mej i sängen med ärtvärmarn på magen å hoppas på att de går över!

 Bild på mej just nu..  
Puss'N  

Av Daniella - 30 november 2011 11:04

Hejhej, har knappt sovit alls inatt. Somnade vid halv tolv sen vaknade jag kl 4 å kunde inte somna om förns halv sju igen. Sen vaknade jag kl nio å vart vaken sen dess, har sovit jätte dåligt inatt oxå. Vaknat å somnat flera ggr för ja haft så sjukt ont. M-värken har kommit igång på riktigt nu, å så e ja så förkyld att ja knappt kan andas när ja sover så inatt har inte varit en rolig natt. :/
Är hemma från skolan idag för jag är så hängig å kan inte ens stå rakt. Men har tid hos dietisten idag som jag måste gå på tyvärr, venne hur ja ska klara att åka buss dit när ja knappt kan stå utan att de gör så ont att ja bara vill slänga mej på golvet å grina..   Nu kanske ni undrar varför jag ska till en dietist? Jo de e bara för att jag är gluten allergisk så jag måste dit å prata om de å dom kollar hur ja mår å så en gång vart annat år. Så det är inge ofta jag behöver gå dit som tur är.  
 Detta är celiaki förbundets logga. Ett förbund för gluten intolleranta, mjölk och soja (tror jag att det är).
Nu ska jag väl klä på mej så jag orkar pallra mej ner till lasarettet.
Puss'N    

Av Daniella - 29 november 2011 11:49

Hejhej, sitter på andra väningen i ljushallen i skolan å ska kolla på skolans julkalender. Den börjar om några minuter, så hinner inte skriva så mkt här.. Hoppas den är rolig!

 
Tog precis en bild i skolan, här bänkar alla sej för att se julkalendern!

   
Å jag sitter å hostar å snorar här uppe.. -.-'  Fått m-värk har ja oxå, inte kul alls. :/ Men slutar efter nästa lektion.
Puss'N 

Av Daniella - 28 november 2011 12:32

Hejhej, sov över hos en kompis då ja hade sovmorgon idag. Vi kollade film tills ja somnade, haha. Febern börjar ge med sej känns de som! Har bara två lektioner idag så de e ju skönt. Är väldigt hungrig dock då ja inte hann käka innan skolan.
Har religion lektion nu, snackar om kristendomen.. Men nu slutar vi den lektionen, en kvar bara!  
Puss'N  

Av Daniella - 27 november 2011 09:49

Tjatja, somnade ganska tidigt igår. Hade ju feber å va hängig så de bara blev så. Sen vaknade ja för tidigt idag, typ kl 8 på en söndag! De spöregnade typ när ja vakna, nu tror ja att de bara regnar lite.. De e iaf bara skit väder ute idag, å de e söndag så de finns inge att göra heller.   Ska kanske sova hos en kompis inatt, får se om ja klarar mej ikv så ja inte får feber igen. Som ja fått varenda kväll i 4 dagar typ..

Menmen, så mkt mer har ja inte att göra idag. Får väl bli en lugn dag (som varje söndag typ).
Puss'N 

Av Daniella - 26 november 2011 20:20

Hej igen, nu blev de två inlägg precis efter varann men ja orkade inte ta upp de andra å fylla i med en sak. Tänkte bara berätta att ja fyllde i och rättade till tatueringen igår så nu ska den vara toppen!   De e aningen ömt idag men inte lika som när ja gjorde den, men de kliar lika som när ja gjorde den i princip.. Så de va allt ja hade att tillägga, ha en bra kväll nu. ^^


Bild sen tidigare.  Men visst e den snygg! 
Hade ingen att hålla hand me nu när ja fyllde i den!   De va jobbigt när han gadda på svanskotan, för där gjorde de aningen ont kan man väl säga.. xD Men resten känndes knappt.  
Puss'N      

Av Daniella - 26 november 2011 20:08

Hejsan, hade filmkväll hos en kompis igår. De va kul, bara tråkigt att ja somna så tidigt å drack inte ens upp min grogg innan ja somna. D: Sov över hos kompisen å vaknade ganska tidigt imorse, åkte hem vid elva nånting. Det har varit gratis buss hela dagen idag så mamma å jag passade på att dra till Erikslund å kolla runt lite. Jag köpte en bh, ett par jätte mysiga å stora sockor, två kuddar och pärlor till pärlplattor.   Sen käkade vi på IKEA oxå, de va helt full smockat av människor där. Har aldrig sett så många människor där! Undra om de va för att IKEA hade julbord lr om de bara va av en slump som de va typ över tusen människor där?  
Jag käkade iaf kyckling å pommes idag, de va gott. Men har fått nå jobbigt virus tror jag..   Varje kväll i tre dagar har ja fått feber nu å i ungefär tre dagar har ja haft ont i magen å mått illa fram å tbx. Det är jätte konstigt! Tror de kan va skolans mat, de va nån konstig kyckling ja åt å efter de började de.. Kyckling kan ju lätt bli dålig så de e nog stor chans att de va de. Ännu ett skäl till att inte äta i skolan å till att bevisa att Rudbecks skolmat suger hårt!  

Har tagit bild på sockorna ja köpte bara, så dom kan ni få se. ^^


Dom är så söta, tkr jag. ^^
Nu ska jag lägga mej i sängen, har ju feber å så dunkande huvve värk. Ha de fint!
Puss'N  

Av Daniella - 25 november 2011 10:45

Hejsan, sitter i skolan igen å har en tråkig lektion. Men de e skönt att de äntligen är fredag. Slutar 13.40 idag om mitt minne inte sviker mej? Klassen tjafsa å bråka om något present papper tidigare på denna lektion, lät som om de va en dagis klass helt ärligt. Så sjukt irriterande att de ska va så himla viktigt vilket papper vi "slår in" våra skåp med till jul. Det e ju inte som om de är ditt livs största dag i livet som du ska minnas förevigt. Typ som om de vore din bröllopsklänning, så viktigt lät de... 
Idag ska ja antingen åka med pappa å hämta upp några kompisar på arlanda eller eller åka till en kompis å ha filmkväll. Om inte allt förstörs genom att ja får feber igen, som jag fick igår kväll. Men hur som helst blir de nog en ganska lugn kväll, lr helg över huvve taget.  
Nu börjar lunchen, så ska väl kolla va de e för mat.
Puss'N  

Om mig!


Hejhej, jag heter Daniella och är väl en rätt vanlig tjej på 21 år. Skriver inte om något specifikt här, utan bara lite allt möjligt vad som hänt under mina dagar. :) Kika gärna in flera gånger! :)Hoppas ni tycker om min blogg, kom gärna tillbax.

Senaste inläggen

Vill du fråga mej något? ^^

3 besvarade frågor

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards